nedeľa 15. mája 2011

Nedeľný koláčik


 Vplyvom počasia ma premohla strašná lenivosť:) nerada to priznávam , no je to tak. Jasné že nedeľný obed som pripravila , ako sa ,,patrí". No koláčik ostal na mojej K. Navrhla som jej že môže dnes upiecť koláč, hneď si doniesla svoje kuchárske knižky a už hľadala čo upečie. Keďže má rada kakaové a čokoládové koláče voľba padla na hrnčekový perník. Stará dobrá klasika čo nikdy nesklame. No a K ani v tomto prípade nesklamala. Koláčik sa jej podaril na jednotku:)


Budeme potrebovať:  pohár (hrnček)200ml
3 H polohrubej múky
1 1/2 H práškového cukru
1 H oleja
2 H mlieka
2 vajcia
1 kypriaci prášok do perníka
1 PL kakaového prášku
1 balík obielených mandlí

 Postup:
1. Plech na pečenie vyložíme mastným papierom. Rúru zapneme na 180 stupňov nech sa nám vyhreje.
2.Do misky nasypeme múku, prášok do perníka, práškový cukor, kakao pridáme vajíčka, mlieko, olej a poriadne zamiešame. Nepotrebujeme mixér stačí vareška.
3. Cesto rovnomerne vylejeme na pripravený plech. Ozdobíme celými mandľami.
4. Koláč dáme piecť na cca 30min. Vyskúšame špajdľou či je upečený.
5. Vychladnutý koláč nakrájame  a pocukrujeme.
                                                                                DOBRÚ CHUŤ!

24 komentárov:

  1. Božinku, Ty máš šikovnú Katku, ..kedy aj tá moja Terka bude takto piecť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ...no to vieš že je to pod mojím dozorom:)))ale pravdu povediac dnes som tam ani nemusela byť:) Katku to nesmierne baví a pomáha mi pri varení kde sa dá a dokonca mi aj riad umyje:) ...no ťažko povedať kedy, snáď keď ju to začne baviť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Sikovnica po mamine ;o) Kolacik vyzera na spapanie...no mnam!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem Mariannka , snáď ju to neprestane baviť:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Sikulka Katka, na takyto nedelny kolacik moze byt pravom pysna! "nedelny kolacik" u mna vyvolava krasne asociacie, moja maminka tiez vzdy piekla v nedelu, k nedelnej pohodicke to proste patrilo. a podobne ako Tvoja Katka, aj ja som bola cela bez seba, ked mi mamina dala zelenu v kuchyni :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem Evka:) ja som bola pravý opak Teba alebo mojej Katky mne sa v kuchyni moc nechcelo motať:))) a máš pravdu nedeľa bez maminho koláča ani nebola nedeľa:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Andrejko moc tě zdravím.Nakukuji po delší době a koukám co tu máš za nové dobrůtky.Perník doma taky často peču,máme ho moc rádi.Přiznám se že s mandličkami jsem ho ještě nepekla je to prima obměna a určitě vyzkouším.Ráda také peču moučníky které nemusím odvažovat a jen odměřuji hrníčkem, je to tak rychlejší a zvládne to i hravě moje dcerka.Koukám že i ty jsi měla pomocnici.Přeji ti moc hezký den plný sluníčka a pohody.A děkuji za tvou návštěvu u mě na blogu a za hezký komentář.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Andrejka mas sikovnu dcerku. Krasny kolacik upiekla. Zaujimava je ta ozdoba s mandlami. Vyzera to velmi efektne.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Andrejka dcérka je moc šikovná a koláčik vyzerá veľmi chutne, naviac je krásne ozdobený chrumkavými mandličkami. proste mňam!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ahoj Ajka:o)Koláčik vyzerá neskutočne krásne a chutne..už aj si píšem recept a určite vyskúšam!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Teda, takovou šikovnou pomocnici bych doma taky ocenila! Už e těším, až mi bude takhle v kuchyni pomáhat náš malý Toníček (doufám, že ho vaření a pečení bude bavit stejně jako bavilo mě, když jsem byla malá). Kolik šikulce je?

    OdpovedaťOdstrániť
  12. fiiiha, mas taku velku dceru? vyzeras velmi mlado :) ani by som nepovedala, ze mas vek na deti :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ahoj Věrka, áno koláčik je dosť jednoduchý a fantázia tu má rozlet:) môžeme ho potrieť džemom, čokoládou pridať oriešky či sušené ovocie...a keďže bol jednoduchý tak Katkina voľba padla na tento koláčik:)...ďakujem za prianie krásne dňa:) taktiež Ti prajem slniečko v duši:)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ďakujem Adrianka aj za Katku:) ju nesmierne baví varenie, pečenie a všetko čo s tým súvisí:)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Ahoj Mia, budem rada ak ti koláčik bude chutiť nielen že je strašne jednoduchý, ale je aj moc dobrý :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Madla ahoj:) moja Katka (10r.) je veru dobrá pomocníčka nielenže sa rada pridá ku mne v kuchyni , ale nevadí jej ani umývanie riadu. A neboj aj tvoj synček sa raz pridá len to chce čas:)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Ahoj Denisa:) áno mám a toto je mladšia dcérka :)mám aj staršiu:)a vek na deti veru mám:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  18. (eve.kei)...Ďakujem Evka za Katku:) zatiaľ ju to baví...no a tie mandličky mali byť poukladané v rade, pekne v zákrytoch:)))no Katka sa rozhodla ich len tak pohádzať:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  19. jednoduchy pekny kolacik, ten sa urcite oplati aj rychlo upiect pre navstevy ohlasene na poslednu chvilu.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. ...presne tak Miška:) koláčik je do hodky hotový aj z umytím riadu:)

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Katuska je sikulka, Ajka a kolácik vyzerá veeeeeelmi mnamkovo a taaaaaak nedelneeeee mnaaaaaaaaaaam

    OdpovedaťOdstrániť
  22. nooo, teda Andrejka, Katka šikovníčka po kom asi ??? :D, musím veru častejšie ukazovať takéto inšpirácie mojim žabkám.

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Ďakujem Maťka:) ...a čo tam ukazovať, však ty máš doma dokonca dve šikovnice:)ja mám tiež dve no každú na niečo iné a pokiaľ viem tak tvoje sú do pečenie tiež ako moja Katka:)

    OdpovedaťOdstrániť