piatok 13. mája 2011

Zapekané cestoviny so syrom a zeleninou

Úžasne variabilné cestoviny :) dajú sa kombinovať s akoukoľvek sezónnou zeleninou:) špargľou, brokolicou, pórkom,cuketou, hráškom atď...

Budeme potrebovať:
cca 300 g cestovín (kolienka, penne...)
4-6 strúčkov cesnaku
1-2 ks pór (biela časť)
1 konzerva lúpaných paradajok (cca400g)
1 PL oregano
1 PL tymián (bylinky som použila sušené)
6 PL kyslej smotany
2 vajcia
50g strúhaného syra eidam (alebo podľa chuti)
cukor,soľ,korenie

Postup:
1.Cestoviny uvaríme podľa návodu.
2.Očistený cesnak nasekáme, pór nakrájame na tenké prúžky.
3.Na panvici zohrejeme olej a pridáme cesnak a pór. Spolu popražíme.
4.Ku cesnaku a póru pridáme paradajky, podľa chuti osolíme, ocukrujeme a pridáme bylinky. Necháme cca 5 min variť na miernom ohni.
5.Rúru vyhrejeme na cca 170 stupňov. Zapekaciu misku v mojom prípade mini misky vymažeme olejom. Cestoviny zmiešame s paradajkovou omáčkou. Pridáme na kocky nakrájanú cuketu.
6. Cestovina rozdelíme do zapekacej misky. Ja som na cestoviny poukladala aj v slanej vode  uvarenú a na ružičky rozobratú brokolicu.
7.Kyslú smotanu zmiešame s vajíčkami, syrom . Smotanu dochutíme soľou a korením. Ak sa nám kyslá smotana zdá hustá môžeme rozriediť mliekom alebo smotanou na varenie.Zmes vylejeme na cestoviny v zapekacej miske a môžeme to všetko posypať syrom ak nám nejaký zvýšil. Ale ja rozhodne doporučujem trošku syru nechať a cestoviny posypať.
8.Pečieme vo vyhriatej rúre cca 20 - 25 min.

DOBRÚ CHUŤ :)

12 komentárov:

  1. mnaaaaam ja milujem taketo jedla Ajka!!1

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Gabika ďakujem krásne :) je to veľmi dobré a rýchle jedlo:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Slávka aj my a ešte k tomu sa s tým dá dosť čarovať tak zakaždým máš niečo iné:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krasne farebne, nepochybujem o tom, ze aj velmi chutne!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Andrejka,cestovinky vyzeraju krasne farebne,jarne,proste mnam:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Andrejka máš fantastické misky, odkiaľ? Rovnako receptík ma zaujal, idú tam suroviny, ktoré máme radi : )

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ĎAkujem Mariannka, boli tak jarne farebne naladené:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Maťka Ďakujem :) boli veľmo fajné:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ivanka misky mám s Tesca, boli posledné 6ks za 2 eur:)))no nekúp to:)))Budem rada keď sa necháš receptíkom inšpirovať:)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Andrejka, krasny receptik, krasna fotecka a tie zapekacie misky, tak tie su absolutne uuuuuzasne.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ďakujem Adrianka :) celé to bolo výborné aj na oko aj na chuť:)

    OdpovedaťOdstrániť