piatok 18. marca 2011

Panna cotta s mascarpone a lesným ovocím

Panna cotta ma zatiaľ nikdy nesklamala. Je to ten najjednoduchší a zároveň najluxusnejší dezert aký poznám:)

Budeme potrebovať:
250ml mascarpone
300ml šľahačky
0,5 vanilky
2 Pl medu
10 g želatíny

Postup:
Pripravíme si 5 PL vody v ktorej necháme zmäknúť želatínu. Pridáme šľahačku, semienka z vanilky a zahrievame kým sa želatína nerozpustí. Pridáme med a mascarpone. Miešame kým nezmiznú hrudky, potrebujeme mať panna cottu pekne hladkú . Ponalievame do pripravených mištičiek či iných formičiek a necháme stuhnúť cca 4-5 hod. , alebo cez noc. Podávame s rozmixovaným lesným ovocím ochuteným vanilkovým cukrom a cit. šťavou alebo preliate ovocnou omáčkou.

27 komentárov:

  1. Andrejka parádička, pannacotta nesklame v žiadnej podobe ;) A veru, je to ten najjednoduchší a najrýchlejší dezert ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mnaaaaaaaaaaaam vyzerá úzasne Ajkaaaaaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyzerá fantasticky, už sa musím donútiť vykúšať aj takýto dezertík, nejak stále otáľam vyskúšať. Zrejme sa sama ochudobňujem, ukladám si tovj receptík

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Andrejka ja sa chystám vyskúšať tvoje panna cotta inšpirácie hlavne tú gaštanovú ta musí byť zaujímavá:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Andrejka, krasne salocky! a suhlasim, jednoduchy dezertik ale tak efektny.. pannacota s lesnym ovocim navrchu je to naj naj co poznam :) mnam!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ivanka určite neváhaj a vyskúšaj, môj top receptík na panna cotta je http://www.mimibazar.sk/recept.php?id=14058&user=26145

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Evička ďakujem za šáločky:)...a dezertík s ovocím fakt nemal chybu:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Kam mrknu, všude panna cotta! Asi ji budu muset vyzkoušet taky. Vypadá to skvěle, obzvlášť to lesní ovoce!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ej to musi byt dobrota. Vyzera to krasne v tych sklenych salockach.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Hanička ja som tiež bola ovplyvnená preto tá panna cotta a reku podelím sa keďže bola taká fajná. Tak vyskúšaj a verím že vám bude chutiť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Miška dobrota to bola a veľká . Panna cotta by sa mala vyklápať z formičiek , ale ja som lenivá preto som to narobila do šáločiek:) Ďakujem:)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. krasne pannacottky,Andrejka:))a uplne suhlasim s tym,ze panna cotta je ten najjednoduchsi a zaroven luxusny dezertik,a to v kazdom podani:)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ďakujem Maťka:) ja viem že aj ty si na pannacottky:)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Adka, a vyklapat sa nemusi za kazdu cenu. JEdla som panna cottu vo viacerych dobrych talianskych restauraciach a nevyklapaju ju vsade. Totiz, ked chces vyklapat, musis do nej dat viac zelatiny aby drzala tvar. Ale ked ju nechas v krasnej salke ci inej nadobe, staci menej zelatiny a chut je potom lepsia, delikatnejsia, kremovejsia. Osobne mam radsej menej tuhe panna cotty ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. óóó Andrejka, tak toto mi doslova vyrazilo dych:))) Mascarpone je moja srdcovka, takže táto panna cotta ňou určite tiež bude:))) Super delikátny dezertík Aďka!! Ja mám tiež radšej menej tuhé panna cotty, takže použitie šáločiek sa mi len a len zamlouvá:)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Andrejka ja som myslela že panna cotta sa vyklápa , že to je tak origoš:) Ja do reštaurácií moc nechodím a už vôbec nie do talianských tak som rada keď sa môžem takto niečo dozvedieť. Andrejka a tvoj blog je veľmi poučný rada tam chodím na rozumy vieš veľmi dobre vypichnúť tu hlavnú podstatu...a tiež mám radšej keď je panna cotta krémovejšia, no a to som tiež nevedela ako ma chutiť originál:)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Evka spojenie mascarpone a smotany je moc dobré naozaj delikatesa:) Tak ak vyskúšaš dúfam budeš spokojná:)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Tak takéto krásne "čisté" dezerty mám strašne rada.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. ...veru Kinga niet nad jednoduchú dokonalosť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Jednoducho nadherny dezertik. Skvele Andrejka. Urcite vyskusam tento receptik.

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Adrianka bude mi cťou:) a nepochybujem že budeš spokojná:)

    OdpovedaťOdstrániť
  23. ahoj.. tvoja panna cotta vyzerá úžasne :) len sa chcem opýtať, prečo je gramáž mascarpone uvedená v mililitroch? je to nejaká chyba? lebo mascarpone je vždy v gramoch? :O prosím ťa vysvetlíš mi to?? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  24. prosím ťa koľko mascarpone tam ide? aspoň približne, ale v gramoch poprosím... a ešte jedna vec. tú super vyzerajúcu omáčku si tam dala až keď to stuhlo, alebo hneď ako si poháriky naplnila? ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Ahoj Katuška, mascarpone som merala na mililitre ja viem že to v obchode predávajú na gramáž no ja som pannacoty potrebovala niečo cez pol litra a takto to bolo pre mňa jednoduchšie a tu omáčku som dala až keď panna cotta stuhla:) Pá a prajem krásny deň:)

    OdpovedaťOdstrániť