piatok 6. mája 2011

Kysnuté mafiny so sušeným ovocím


Výborné raňajkové mafiny na víkend:)
 zdroj: mafiny ikar


Budeme potrebovať:
120ml mlieka
1/2 kocky droždia
250g hladkej múky
50g mletých mandlí
2 pl cukru
štipka soli
60g masla izbovej teploty
100g sušeného ovocia (hrozienka, marhule, čerešne,ananás, slivky...)

Postup:
1.Mlieko zohrejeme a rozdrobíme v ňom droždie.Necháme vykysnúť. Múku, mandle, cukor a soľ spolu zmiešame. Pridáme nakrájané maslo, vylejeme vykysnutý kvások, nakrájané sušené ovocie a mixérom vymiešame na hladké a pružné cesto.
2. Cesto necháme vykysnúť cca 45min.
3.Rúru vyhrejem na 200-180 stupňov. Mufinkový plech vyložíme papierovými košíčkami alebo priehlbinky vymastíme a vysypeme múkou. Cesto vyberieme s misy a na pomúčenej doske premiesime a rozdelíme na 12- 15 kúskov , kt. vytvarujeme do guliek a povkladáme do košíčkov v muf. plechu.
4.Mafiny  pečieme cca 20-25 min.
5. Mafiny necháme mierne vychladnúť. Podávame na raňajky s džemom a kakaom alebo čajom:)

12 komentárov:

  1. Kynuté muffinky peču ráda, tyhle určitě vyzkouším. Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jindra:...ja som kysnuté robila prvý krát a určite nie posledný.) tento receptík je celkom fajn budem rada ak vyskúšaš:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. nadherna fotka,Andrejka:)a muffinky veeelmo lakave..kysnute ja mam velmi rada:))len potom popri nom kysnem aj ja:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. krásne muffinky Adi, mne trocha pripomínajú panetone, čo som robila ešte v čas vianočný...sranda ako ti elegantne do okrúhlučka nafúkli a nevyliezli kade-tade z košíčkov - čo by som automaticky čakala od kysnutého cesta. Hehe, inak pri otvorení tohto receptíku som radšej jemne odtočila monitor zo zorného poľa drahého, lebo po vzhliadnutí by ma stopro čakalo zotročenie každodenného vypekania týchto muffiniek na raňajky:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ďakujem Martinka pochvala od majsterky kompozície zvlášť teší:)...a mufinky sú fakt eňo-ňuňo a nemyslím že by mali na teba až taký zlý vplyv:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem Evka , moje dievčatá zase skonštatovali že sú to vianočkové mufinky:)))myslím že sú trošičku podobné panetone:) vzhľadom určite:)))A pozdravujem tvojho drahého, vie čo je dobré:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jeeej, tie su rozkosne! Urcite aj chutne...muffinky z kysnuteho cesta som este neskusala, snad raz pride aj na to ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mariannka ja som ich robila prvý krát a sú ozaj fajné s cestíčkom sa dobre pracovalo:) tak ak raz vyskúšaš dúfam budeš spokojná:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. nádherné muffinky, och a skvelá kombinácia so sušeným ovocím Andrejka, paa

    OdpovedaťOdstrániť