nedeľa 22. mája 2011

Maslový koláč zo Saska

Opäť jeden jednoduchý koláč. Potrebovala som upiecť niečo čo sa bude dobre prenášať takže nejaké krémovníky neprichádzali do úvahy. Z požičanej knihy som sa nechala inšpirovať jednoduchým koláčom s mandľami , maslom a tvarohom. Aj keď to nebol krémový koláč, suchý nebol. Tvaroh mu dodal vláčnosť, maslo a škorica príjemnú vôňu a mandle to celé podtrhli chrumkavosťou :) Takže príjemné posedenie na chalupe nám spríjemnil Saský koláč.

inšpirácia: Koláče a torty

Budeme potrebovať:
250g jemného tvarohu
6 PL mlieka
7 PL oleja
50g práškového cukru
1 čl citrónovej kôry
štipka soli
350g polohrubej múky
1 PDP
1 dcl šľahačky
150g práškového cukru
2 čl mletej škorice
100 g masla
100 g nasekaných mandlí

 Postup:
1. Najprv si zapneme rúru na 200 stupňov.
2. Do misky dáme tvaroh, mlieko, olej, cukor, cit. kôru, soľ a zamiešame.
3. Múku a PDP preosejeme na tvarohový krém a dobre zamiešame . Na pomúčenej doske cesto vyvaľkáme a prenesieme na vymastený a múkou vysypaný plech.
4. Rúčkou varechy narobíme do cesta jamky.
5.Cesto potrieme šľahačkou, posypeme cukrom zmiešaným so škoricou.
6. Na pocukrované cesto dáme nakrájané maslo  a posypeme  sekanými mandľami .
7.Koláč pečieme vo vyhriatej rúre (teplotu znížime na 170 stupňov)  cca 30 min.
8. Koláč pokrájame teplý  ešte na plechu.
DOBRÚ CHUŤ :)

18 komentárov:

  1. Andrejka, juj maslové koláčiky ja milujem ... určite vyskúšam !

    OdpovedaťOdstrániť
  2. taketo kolaciky ja veeelmo mozem:)a krasne fotecky ma len tak laaaaakajuuuuuuu:))))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Budem veľmi rada Gabika ak vyskúšaš , je naozaj moc chutný:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ...aj ja Maťka :) a ďakujem za fotečky bolo to také chalupárske provizórium:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Andrejka super kolacik, mnaaaaam.Tvaroh a skorica zarucuje 100 % dobru chut.:) Mam rada take kolaciky, ci uz ku grilovacke, ci na chatu.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem Adrianka:) a máš pravdu koláčik je taký ...no na každú príležitosť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Same dobre veci su v tvojom kolaciku. Nemam velmi rada kremove kolaciky, takze tento je presne podla mojej chuti ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ooo, aka fajnotka Andrejka! viem si predstavit ako kolacik vyborne chutil na chalupe, idylka..a zabery dokonale vystihuju atmosferu! waw!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Andrejko přeji ti krásné pondělní dopoledne.Koukám další super receptík na jednoduchý koláč.Vypadá skvěle.Hned si opisuji recept a určitě vyzkouším.Měj se krásně

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Mariannka aj u nás sú takéto koláčiky tie obľúbenejšie ...a tento je fakt perfektný tak neváhaj a skús:)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Evka veru fajnotka taká vidiecka a vééééľmo fajná:) a ďakujem za fotečky som rada že sa ti páčia:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ďakujem Věrka aj tebe prajem krásny nadchádzajúci týždeň:) Budem rada ak ti niekedy koláčik spríjemní deň:)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Tak toto mi môžeme a môj tatko duplom. Teraz v lete keď chodíme k rodičom musím vyberať menej krémové koláča (kvôli 300 km vzdialenosti), tento koláčik prepravu vydrží, takže vyskúšam prv malú - rozumej polovičnú dávku a potom ho vezmem k našim : )

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Hurá mám ďalší skvelý receptííík:o)))))))Ďakujem!!!A posielam krásny pozdrav:o)Mia.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Ivanka som rada že som ťa inšpirovala, áno koláčik je veľmi vhodný na prepravu nemusíš sa báť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Ahoj Mia :) teším sa že sa ti receptík páči:) Pá

    OdpovedaťOdstrániť
  17. oooch to je krásna inšpirácia Andrejka, veľmi sa mi páči ten Tvoj koláčik - rada vyskúšam.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Martinka ďakujem, bude mi cťou ak koláčik skúsiš:)

    OdpovedaťOdstrániť