pondelok 22. augusta 2011

Čučoriedkové parené (varené) buchty


Pri buchtách ma chytá nostalgia. Leto, babka, prázdniny na dedine...Naše šikovné babky sa snažili vyhovieť všetkému na čo sme mali chuť od palaciniek cez parené buchty, lievance, zemiakové placky až po neviem čo...Také dobré buchty ako robili moje babky a aké robí moja mama ja zatiaľ neviem. Ale myslím že to bude aj tou atmosférou prázdnin a bezstarostného detstva:-)  No neviem v každom prípade som sa aj ja odhodlala na jedny poctivé prázdninové buchty pre moje dve dcérky:) A boli fakt výborné veď v týždni som ich robila dva krát:)))
Receptík mám od mojej mamy.

Budeme potrebovať:
250 g hrubej múky
250g polohrubej múky
pol kocky droždia alebo sáčok sušeného droždia
1-2 PL cukru
cca 250 ml vlažného mlieka
1 vajce
soľ
plnka a posyp:
ovocie (čučoriedky,marhule, tvaroh alebo lekvár)
 maslo
tvaroh alebo kakao a cukor

Postup:
1. Z uvedených surovín vypracujeme cesto ktoré necháme na teplom mieste vykysnúť cca30-45 min. Cesto nemá byť moc tuhé skôr mäkké, jemné.

2.Vykysnuté cesto na pracovnej pomúčenej doske vyvaľkáme, nakrájame na štvorce a naplníme ovocím. Ja som čučoriedky ešte prisladila.


3. Štvorčeky postupne pobalíme do buchtičiek. Zlepenou stranou dáme na pracovnú dosku a necháme podkysnúť cca 10-15 min.


4.Vodu vo veľkom hrnci privedieme k varu a podkysnuté buchty v nej uvaríme. Na jeden krát nahádžeme len cca 5-6 buchtičiek ktoré varíme prikryté 5-6 min na miernom ohni, dáme pozor , aby nevreli.


5. Uvarené buchty vyberieme a popicháme vidličkou , aby unikla para. Pokvapkáme ich maslom alebo naolejujeme, aby sa nepolepili.



6. Teplé buchty podávame poliate roztopeným maslom a posypané pocukrovaným tvarohom alebo kakaom.

                                                                Dobrú chuť:-)

12 komentárov:

  1. Ajka, máš môj obdiv,podarili sa ti fajnučko.Nostalgia ma chytá tieš, fantastické buchty robila moja mama,aj som často spomínala,že ma ich musí naučiť robiť,ale nestihli sme to.Tak sa musím do nich pustiť sama a viem,že to nejaký čas potrvá, pokiaľ sa priblížia chuti na ktoré som bola zvyknutá.Pekný deň! Ajka, dobre vidím, ty si ich varila vo vode?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tento receptik ma velmi zaujal! vzdy som robila buchty len klasicky plnene slivkacom alebo nejakym inym lekvarom, alebo nutellou. Ale naplnit ovocim, to ma teda nenapadlo, supeeeer!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ivanka ĎAKUJEM:) ...a určite skúšaj verím že sa ti podarí namiešať ten správny pomer chutí. A áno vidíš dobre ja som ich varila vo vode , ale kľudne sa dajú aj na paráku či utierke previazanej nad vodou, čas parenia je ten istý:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Marianka takéto buchty robila moja babka tak som skúsila aj ja a podarili sa tak ak sa dostaneš ku čučoriedkam vyskúšaj verím že ti budú chutiť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mnam, tak toto musim vyskusat! Akurat pred tyzdnom som dostala strasnu chut na parene buchticky, vidim ze sa do toho musim pustit... len sa musi najprv trochu ochladit ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veru Aďuška vyskúšaj sú perfektné, ale určite počkaj kým sa trošku ochladí lebo miesto buchiet budeš na pare ty:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Andrejo posílám ti velký pozdrav.No vidím zase samé dobrůtky co jsi navařila a napekla.Jsi moc šikovná kuchařka.Taky mě moc zaujal tenhle recept na pečené buchty-určitě vyzkouším-vypadájí moooc lákavě.Tak si hezky s rodinkou užívej poslední dny prázdnin a měj se mo krásně

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ďakujem Věrka :-) no som skôr zanietená ako šikovná. A pozor , buchty sú parené nie pečené , ale moja mama robí z tohoto cesta aj pečené buchty a keď nepridá cukor tak uvarí aj knedľu je to veľmi univerzálne cesto:-)Pá a prajem vám krásne slnečné ešte prázdninové dni:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ooo bože! U nás žádný borůvky nejsou....:( Vypadají nádherně, hned bych se do nich zakousla!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. vyzeraju krasne,Ajka:))..ja som parene buchty doma este nerobila,lebo dopredu viem,ze nikdy by sa mi nepodarili take,ako ich robieva moja babka..ale raz,ked budem babkou...snad ,uz mi to pojde:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Saša to mi je ľúto no buchtičky sa dajú naplniť aj iným ovocíčkom:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ďakujem krásne Maťka:) ...a na tieto buchtičky som tiež zbierala odvahu lebo predsa čučoriedky sú pre mňa vzácnosť a čo keby to nevyšlo:)))...a pochybujem že tebe by sa nepodarili:-)

    OdpovedaťOdstrániť