piatok 30. decembra 2011

Pomaly pečené bravčové v mlieku s citrónom a bylinkami

Toto mäsko som robila pred Vianocami na jednu milú udalosť v rodine:) Mäso bolo tak úúúúžasné že ho sem musím hodiť (už len kvôli mojej skleróze). Keď som prvý krát videla recept to mlieko sa mi zdalo na dusenie mäsa divné. Musela som to skúsiť už aj kvôli pekne opísanému receptu. A že vraj v Toskánsku sa tomuto mäsu hovorí ,,arista" čo znamená fantastické a ja po ochutnaní prvého sústa len súhlasím:)

 zdroj:gurmet 11/2011

Budeme potrebovať:

cca1,5kg bravčového pliecka
1 PL hladkej múky
1 PL masla
2 PL oleja
700-1000ml mlieka
6 a viac strúčikov cesnaku
vetvička čerstvého rozmarínu
2 PL sušeného tymiánu
pár kúskov citrónovej kôry
soľ a korenie

Postup:
1. Umyté mäso zviažeme potravinárskym špagátom do rolky...


2. ...múku nasypeme na tanier zmiešame ju s korením a soľou a celý kus mäsa obalíme v múčnej zmesi...



3. ...zapneme rúru a vyhrejeme ju na 160stupňov. V pekáči alebo hrnci v ktorom budeme piecť mäso roztopíme maslo a pridáme olej...
4. ...mäso zo všetkých strán osmažíme na prudkom ohni , aby sa pekne zatiahlo...
5. ...potom pridáme k mäsu mlieko, olúpané celé strúčiky cesnaku, citrónovú kôru z véééééľmi dobre umytého citrónu  alebo bio citrónu. Bylinkami posypeme mäso, mlieko privedieme k varu...


6. ...hrniec alebo pekáč prikryjeme, vložíme do rúry a pomaly pečieme 3 - 3 1/2 hod.
7.  Mäso počas pečenia kontrolujeme a polievame mliekom.
8. Cca hodinu pred koncom pečenia mäso odkryjeme nech chytí chutnú kôrku:)
9. Hotové mäso nakrájame na plátky a podávame s čím len chceme...Ja som ho nakrájala studené na obložené taniere len tak ku šalátu a chlebíku:)
Dobrú chuť:)

24 komentárov:

  1. Mňam, vyzerá fakt úžasne tak šťavnato, receptík odkladám, ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ivanka mäsko je naozaj šťavnaté a úžasne jemné vďaka dlhému pečeniu:) budem rada ak vyskúšaš:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyzera to neskutocne dobre! az sa mi slinky zbehli, parada!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mariannka ďakujem :)...mäsko bolo veľmi fajné však vyskúšaj niekedy:) ...ozaj nedávno som robila tvoju jablkovo - petržlenovú polievku, bola fantastická:) Ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Andrejka, ďakujem za krásny komentárik ku zásterke aj k mojím tyčinkám, ...

    Prajem všetko len to naj!

    Inak mäsko podobne robil môj krstný a musím povedať, že je to naozaj fajnotečka!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nádherné a zcela jistě i velmi chutné! Těším se na další inspirace v roce 2012!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ajka, tak toto znie fakt dobre. No nielen znie, ale aj vyzera dobre. Stastny novy rok!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. HaF: Ďakujem Hanička :) ...a ja sa teším ne tie tvoje:)

    Adriana: Ďakujem:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ajka, zdravim v Novom roku s prianim toho najlepsieho Tebe aj Tvojej rodinke! Bravcove casto nepripravujem, ale takyto ospievany receptik urcite vyskusam. pa

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ďakujem Andrejka:) aj Vám prajem do Nového Roku 2012 všetko dobré hodne lásky a zdravia:)
    A čo sa týka mäska budem rada ak vyskúšaš je výborné:)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahojky, zavítala jsem na Váš blog,mám ráda zajímavé recepty,ráda Vás opět navštívím !Do Nového roku přeji hodně elánu ,radosti a zdraví Daja-duha

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ahoj Daja cíť sa tu , ako doma :)budem rada ak ešte ku mne mrkneš a ešte radšej keď ťa niečo zaujme :) A taktiež do Nového roku prajem len to naj...

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Dobrý vecer Ajka,
    nebude mi verit, ale práve pracujem na tomto Vasom receptíku, teda uz iba rúra...omylom som vcera vecer vybrala z mrazáku na dnesný nedelny obed aj pliecko, doobeda som ho uz nestihla spracovat, tak ze vecer ho pomeliem a spravím nejaké rýchle jedlo... Vecer som este robila Matkino paté z kuracích pecienok a neviem ako som klikla na Vas blog a hned som nasla tento recept... Bohuzial sa to dopecie niekedy pred 23:00 hod., takze si ho tak nevychutnáme, ale Vám velmi pekne dakujem za tip ako pripravovat bravcové pliecko, uz mi dochádzali nápady a toto vyzerá ozaj lákavo...
    Pekny vecer, Mirka

    OdpovedaťOdstrániť
  14. jeej, ja tak ľúbim bravčové, určite vyskúšam!

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Dobrý večer Mirka:)aký pekný omyl sa ti podaril a dúfam aj chutný:) nám takto pripravené mäsko moc chutí teda u nás mäso moc často nieje o to viac si na ňom potom pochutnáme a hlavne ak je urobene takto pomaly:)Ináč mne to mäso chutilo viac na druhý deň také odležané a studené. A sranda aj ja som robila to Maťkine paté bolo fantastické:)
    PS:...odpusť mi to tykanie:)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Andrejka vyskúšaj myslím že ti bude chutiť:)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Ajka, tykanie je v pohode :) omyl a poriadna haluz to teda bola, ze nedela vecer, hotové o 23:15 hod. a este aj Matkino paté :)
    Masko je úzasne a ako píses, presne sme to tak dneska jedli, studené rovno z chladnicky, úplna paráda!

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Mirka som rada, že receptík nesklamal:)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Ajka, výborne vyzerajúci recept, určite vyskúšam. Za 25 rokov manželstva to chce aj niečo nové. Už som robila podľa Teba vianočku a všetkým veľmi chutila. Takže ďakujem za inšpirácie a určite sa sem budem vracať pre nové nápady. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ahoj Andrejka som veľmi rada že vianočka nesklamala:) a dúfam že aj mäsko bude chutiť lebo nám veľmi :) ...a raz za čas zmena neuškodí:) Pá maj sa krásne a budem rada ak občas nakukneš a niečo ťa inšpiruje:)

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Andrejka, recept nie je nahodou z Gurmetu? Z nejakeho starsieho cisla? LEbo presne toto som varila pred par mesiacmi a bola to naozaj mnamka ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Andrejka áno z Gurmetu mám uvedený aj zdroj z novembra:) ...mäsko bolo tak fajnové že som ho sem musela dať:)

    OdpovedaťOdstrániť
  23. joooj, toto masko vyzera tak genialne Adka, ze sa mi zbiehaju vsetky slinky! Ja som pomaly pecene masko jedla zatial len v 2 vychytenych restikach a bol to uzasny zazitok. V jednej z nich mi kuchar povedal, ze sa robilo 14hodin!(bolo to telacie) Ale ta chut! Tvoje bravcove bolo urcite tiez dokonale. Mnam! Dakujem pekne za fajnovucky receptik.

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Evka 14 hodin????? Ja odpadnem :))) Ja keď som piekla toto tak mi pred očami behali účty za elektriku:))) Ale vážne:) mäsko bolo fantastické určite odporúčam:) Ale ak mám byť úprimná na mamine nemá:)

    OdpovedaťOdstrániť