nedeľa 2. marca 2014

Mrežovník z krehkého cesta.


Zdravím Vás a ospravedlňujem sa , že  môj blog stagnuje. Je to z rôznych dôvodov, je mi to ľúto. Neviem či  sem ešte (na blog) vôbec niekto chodí  alebo to tu číta  alebo tu len nedopatrením niekto zablúdi a či to tu vôbec niekoho zaújima. V každom prípade nechcem blog zavesiť na klinec už len kvôli sebe a mojim dcéram. Lebo raz, dúfam sa budú (dcéry) inšpirovať a hľadať mamine (moje) recepty, keď budú ďaleko preďaleko..
Alebo nie všetko čo je úplne jednoduché je obyčajné ....preto som sa rozhodla , že budem prispievať aj receptami ,,primitívnymi"...lebo základ je základ a budeme to tu mať pekne pokope :-)

 Takže dnes si dáme jeden výborný mrežovník od mojej maminky. Áno priznávam koláč som nerobila ja a aj s receptom bol problém tak , ako s každým receptom od mojej mamy. Totiž moja mama má recepty od oka a keď si ho chcem zapísať musím to z nej ťahať.

Budeme potrebovať:
500g hladkej múky
250g  masla
250g cukru práškového
1 prášok do pečiva
1 PL nastrúhanej citrónovej kôry
2 vajíčka
štipka soli
slivkový lekvár
hrsť vlašských orechov


Postup:
1. Múku preosejeme na pracovnú dosku, maslo nastrúhame do múky, pridáme vajíčka, citrónovú kôru, soľ, cukor, prášok do pečiva a všetko spolu spracujeme na vláčne cesto...
2. ... 2/3 cesta vyvaľkáme na veľkosť plechu placku ktorú preložíme na tukom vymastený a múkou vysypaný plech....
3. ...cesto potrieme slivkovým lekvárom a posypeme nasekanými orechmi...
4. ...z odloženého cesta vyrobíme na koláč mriežku...
5. ...povrch koláča potrieme mliekom alebo vajíčkom a dáme piecť do vyhriatej rúry cca 160 stupňov na cca 20 min.
6. Máme hotovo uvaríme si čajík či kávičku sadneme do kresla vyložíme nohy a z výhľadom na prebúdzajúcu sa záhradku vychutnávame sladký koláčik a necháme slniečko nech nám vyrobí pár pieh :-)

 Aj u nás to už začína kvitnúť.

pečeňovník trojlaločný
podbeľ liečivý
lykovec jedovatý
A takýto výhľad máme cestou domov. To veľké biele je Ploská a ten kopec vedľa je Borišov


21 komentárov:

  1. Andrejka, .. neblázni, ja tu chodím stále, Tvoje recepty mám nakukané a vyskúšané, ... takže sa nemusíš báť, že by tu niekto nechodil. Vždy ma Tvoje príspevky potešia hlavne na duchu a potom na oku, ... pozdravujem aj Teba aj dievčatá. Gabka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gabika ďakujem za slová povzbudenia...priznávam, také ja potrebujem. A som úprimne rada, že ťa moje príspevky tešia. Vážim si to.

      Odstrániť
  2. Taky bych se nebála, že sem nikdo nechodí. Já tu jsem taky denně;-) Tenhle recept se mi moc líbí, asi ho o víkendu zkusím. Miluju povidla a tyhle osvědčené recepty jsou nejlepší.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oli ďakujem za tvoje návštevy aj za pochvalu receptu :-)

      Odstrániť
    2. Do víkendu jsem nečekala;-) Včera jsem koláč upekla, je super!

      Odstrániť
    3. Oli tak to som veľmi rada :-)

      Odstrániť
  3. Ja mám váš blog vo Feedly a sledujem každý recept. Recepty sa deťom zídu keď vyrastú. Ja mám tiež blog a napríklad moje dcéry sa už tešia keď budú samé variť a nájdu si "naše" recepty na našom blogu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď to Gabriel, odkaz pre budúce generácie :-) Pozdravujem vaše dievčatá :-)

      Odstrániť
  4. Andrejka pamätám si Tvoje receptíky ešte z MMB a veľmi som sa potešila keď si začala písať blog, rada a často sem chodím a teším sa z každého príspevku - či už sú to recepty alebo krásne fotografie z prírody. Štýl písania je mi veľmi blízky, prosím neprestávaj. S pozdravom Iveta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivetka ďakujem za príjemné slová, veľmi ma tešia :-) a budem sa snažiť prispievať aj naďalej.

      Odstrániť
  5. Andrejka, Váš blog patrí medzi moje naj :-) Vaše recepty ako aj tipy na výlety sú úžasné. Myslím že sme z rovnakého regiónu, no a práve pri Vašich fotkách z potuliek po okolí si dávam tajné predsavzatia že sa tam najbližšie vyberieme s rodinkou. A čo sa týka tých Vašich "primitivnych" receptov - na tie sa teším najviac :-))), často totiž zabúdame na to že tie najjednoduchšie veci sú zároveň aj tie najkrajšie a najcennejšie.
    Prajem krásny deň a teším sa na nové príspevky :-) Veronika

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veronika ďakujem za krásny komentár. A možno sa raz stretneme na potulkách po tom našom , zrejme spoločnom regióne. Som veľmi rada ak niekoho inšpirujem výletmi do prírody a našich krásnych kopcov :-) Pozdravujem a majte sa krásne.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Vyzerá to tak, že tento recept bude jednoduché zbaviť mliečnych bielkovín.
    Ja ťa čítam stále a teším sa na každý nový príspevok. Tiež sa na blogu teraz moc nepretrhnem, ale beriem to tak, že teraz je to jednoducho tak. Všetko je ako má byť. Siliť veci netreba, potom nemajú zmysel a nedávajú radosť. Nech máte krásnu jar a úspešne začneš záhradnú sezónu. Teším sa na záhradné príspevky. Veľa srdečných pozdravov na sever.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka toto je vlastne ten druhý mrežovník čo som ti sľúbila :-)
      Aj vám prajem krásnu jar, naša záhradka zatiaľ ešte stále oddychuje, ale už mám plány tak uvidíme čo z toho bude. Určite sa podelím :-)
      Pozdravujem juh :-)

      Odstrániť
  8. Dnes ho idem skúsiť, len zmením múku na špaldovú, určite dám vedieť ako sa podaril

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Joj Andrejka, chcela by som byť s Tebou pri tom koláčiku a hrnčeku v zajatí krásnej prírody

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Andrejka, prišla som sa poďakovať za receptík. Je jednoduchý, ale skvelý a práve preto vzácny.
    Robila som tento váš mrežovník a chúďa, nedožil ani 24 hodín :-) Išiel na odbyt sám od seba:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...Niginka a ja ďakujem za krásny komentár. Som veľmi rada, že vám koláčik chutil a mal len krátku životnosť :-))

      Odstrániť
  11. Dobrý deň, oceňujem celý váš blog a rada ho navštevujem! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Legenda hovorí,že tento kolac je ešte lepší na druhy-treti deň. Avšak,este sa toľko nedožil :-D

    OdpovedaťOdstrániť