nedeľa 3. novembra 2013

Šípková zaváranina


Šípky sú zdravé aspoň tak nám to tvrdia knihy. V každom prípade kým sa ku nim dostaneme prejdeme kus cesty, už to  je výkon pre zdravie. A potom kým porozmýšľame čo s nimi. Ja ich mám najradšej tak , ako ich spracuje môj ocko. Takže ja rozmýšľať nemusím ja ich len nazbieram a dám spracovať:-)

Šípkový džem je fajn no ja mám rada, keď sú šípky celé. Skôr kandizované , ako džemované. Množstvo na kandizované šípky uvádzam orientačné v tomto prípade nie je čo pokaziť.



Budeme potrebovať:
šípky cca 2-4 hrste
kryštálový cukor (aj hnedý) na zasypanie cca 2-3 hrste
citrónová šťava
voda podľa potreby


Postup:
1. Šípky očistíme odkrojíme zbytky po  kvietkoch, prepolíme a vydlame jadierka...
2. ... očistené a rozpolené šípky zasypeme cukrom podlejeme minimom vody a privedieme k varu . Povaríme cca 1 minútu.
3. Necháme odstáť do druhého dňa. Opäť privedieme k varu, ak je nutné ( moc suché, alebo ak chceme viac sirupu) pridáme vodu aj cukor.
4. Toto všetko opakujeme aj štvrtý deň...
5. ...na piaty deň šípky necháme zovrieť a horúce aj so sirupom dáme do fliaš. Zavrieme a dáme hore dnom nech sa nám prichytí viečko, alebo ak máme obavy šípky sterilizujeme cca 15 min.

                                                                     
                                                                    Dobrú chuť:-)

10 komentárov:

  1. Tak toto je "bomba". Ja som kedysi dávno robievala šípkový lekvár. No ale tá robota s čistením.............
    Ale tá chuť potom. A asi 2x mi kamarátka priniesla už rozvarené šípky (jej brat robil niekde na družstve a tam to robili vo veľkom), ja som potom len pridala cukor a uvarila lekvár.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som lekvár ešte nerobila len jedla:-) mám ho veľmi rada no takéto šípky mám radšej, alebo lekvár???....neviem šípky sú proste výborné :-)

      Odstrániť
  2. No MŇAM ... :) milujem šípkový džem, len škoda, že som taká lenivá urobiť si domáci :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemyslím , že je v tom lenivosť nie každý ma na to nervy . Mňa čistenie šípok celkom chytilo len ten pomer odpadu a čistého materiálu je čudný:-)

      Odstrániť
  3. mňam a ja to mám rada, ale asi by som na to nemala nervy, obdivujem ťa :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...kým neskúsiš nebudeš vedieť či máš na to nervy:)

      Odstrániť
  4. Na šípky som samú seba k spracovaniu ešte neprehovorila, ale myslím, že aj na nich príde. Šípkové čokoľvek (džemy, zaváraniny, ...) majú tak jedinečnú farbu, sú nádherné.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Katka verím , že ty neodoláš:) a máš pravdu tá farba je úúúchvatná.

    OdpovedaťOdstrániť