nedeľa 15. apríla 2012

Ovocný koláč z posýpky

Pomaličky , ale isto treba komory a mrazničky vypratať a uvoľniť priestor novým jarným a letným zásobám ovocia. Takže ak vám ostali nejaké ovocné zásoby či už mrazené , alebo zavárané tu je recept na super rýchly a super jednoduchý recept na koláč ktorý zvládne aj 11-ročné dieťa(teda to moje určite ja som len vymazala plech:)))

1H (hrnček) 250ml

Na plech s rozmerom 22x30cm budeme potrebovať:
2 H polohrubej múky
1 H kryštálového cukru
1/2 kocky masla
2 vajcia
3/4 H mlieka
1 vanilkový cukor
3/4 balíčka prášku do pečiva
 1 - 2 H čerstvé, mrazené alebo zavárané ovocie

Postup:
1.Múku , maslo a cukor spolu v nádobke rozdrobíme a urobíme posýpku...
2. ...1 hrnček posýpky si odložíme...
3. ...do zvyšnej posýpky pridáme vajcia, mlieko, van. cukor, prášok do pečiva a vareškou alebo metličkou vypracujeme cesto...
4. ...ktoré vylejeme na vymazaný a múkou vysypaný plech. Stierkou zarovnáme a po vrchu poukladáme ovocie (ak použijeme mrazené ovocie tak to netreba rozmrazovať)...
5. ...nakoniec celý koláč posypeme odloženou posýpkou a dáme piecť do vyhriatej rúry cca 170 stupňov na 30-40 min.
Tento koláčik je fakt úúúúžasný dá sa s ním krásne čarovať kľudne môžete pomeniť či už obyč. cukor za trstinový , alebo pridať koreninu trebárs škoricu a o ovocí ani nevravím dajú sa použiť čučoriedky, jahody, rebarbora, egreše arónia...a čo ja viem čo ešte u nás bol dnes ríbezľovo - brusnicový:)
                                                            Prajem dobrú chuť:-)

22 komentárov:

  1. Odpovede
    1. ...veď aj bol a určite aj vďaka tomu že som ho nepiekla ja , ale moja dcérka:)))

      Odstrániť
  2. Máš šikovnú dcéru, ale nečudujem sa tomu : ) Aká Matka..... je to aj krásne naaranžované. Takéto hrnčekové mám najradšej.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivanka moja dcéra tieto hrnčekové volá, že kapkové (cup):)))...a ďakujem za pochvalu :)

      Odstrániť
  3. mnam! ja chcem aspon jeden! straaasnuuu chut som nan dostala! pouvazujem, ci visne,alebo ceresne,alebo co to vlastne v mrazaku este ostalo nevyuzijem na tento fantasticky klasicky recept na dokonaly kolac, ktory proste milujem! :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...jáááj Marysity taký višňový by som si veru dala:)

      Odstrániť
  4. Milá Ajka, konečne Ti píšem pár slov a to, že Ťa nielen zdravím, ale aj to, že Tvoje perfiš recepty ma vždy potešia a inšpirujú...vyskúšam určite aj tento:o)Ahojky,M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Mia :) veľmi rada ťa tu vidím:)som veľmi rada , že ťa receptíky inšpirujú mňa zas inšpiruje tvoja háčkovaná tvorba:) a ten posledný štvorček isto vyskúšam:)Pá maj sa krásne:)

      Odstrániť
  5. Mňaaaaam, dobre sa na to pozerá, veru, dám si povedať a upečiem:) Krásne nafotené, Ajka ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani určite neváhaj a upeč:) jednoduchá lahôdka, taký celoročný koláčik:)...Ďakujem:)

      Odstrániť
  6. Jo je ůžasný,jen už nemám žádné ovoce,těším se na reveň....tak zas něco dobrého vymysli Daja

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...aj ja sa teším na rebarboru:) a už teraz rozmýšľam čo z nej spravím a ak niečo dobré tak sa určite podelím:)

      Odstrániť
  7. veru,mas ty ale sikulienku doma,Ajka..a nie jednu :)) krasny kolacik ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...Ďakujem Maťka:)...šikulky sú veru dve no každá na niečo iné:), ale tak to má byť:)

      Odstrániť
  8. Ahoj Andrejko.Koláč vypadá moc lákavě.Taky děláme doma s dcerkou ovocné koláče.Já pomalu taky vyprazdnuji ze spížky kompoty pro letošní nové zásobičky ovoce.Měj se moc krásně s celou rodinkou.papa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Věrka:) bude mi cťou ak koláči s dcérkou vyskúšaš:) je fakt výborný:)Pá a prajem krásnu jar:)

      Odstrániť
  9. Ajka mnam, si mi pripomenula oblubeny kolacik od mojej starkej, ona ho vie spravit najlepsi, aby nebol suchy ale vlazny. a mas krasne fotecky, ako vzdy :) pekny vikend prajem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéééj Andrejka som rada že som ti koláčikom pripomenula staré dobré časy:)....a Ďakujem :) aj tebe prajem krásny zvyšok víkendu:)

      Odstrániť
  10. Ajka...je vynikajuci...moja mama robievala podobny s mrvenickou,ale na tento sa nechytal. Chutil nam..o chvilu ho idem papat aj manzel.. Milujem pecenie,tak mozes aj nieco naocnejsie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Maťka ďakujem za pekný komentár. A dúfam , že sa dopracujem aj k iným receptom keďže teraz mám blogový útlm. Hádam čoskoro prejde:-)

      Odstrániť
  11. som sa nepodpisala...Maťa moje meno jest :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Práve som urobila tento koláčik. Už počas pečenia rozvoniaval tak dobre, že som sa nevedela dočkať, kedy bude hotový. Musím povedať, že toto je ten najlepší jahodový koláčik, aký som kedy jedla :-) A pritom je tak jednoduchý. Aj tu platí staré známe - v jednoduchosti je krása :-) Lucia

    OdpovedaťOdstrániť