streda 2. februára 2011

Losos na pare

Úžasný losos, nesmierne jednoduchý, nesmierne chutný. A povedala by som že aj diétny keďže sa pripravuje na pare. 

Pre 4 osoby budeme potrebovať:
4 kúsky lososa (cca kus 150-170g)
1/4 čl ml.zázvoru alebo 1 cm čerstvého nastrúhaného
1 PL  bio sójovej omáčky
2 Pl cit.šťavy
1 PL oleja
1 citrón
2 ,,jarné" cibuľky alebo viazaničku pažítky

Postup:

Rybu umyjeme, osušíme, zázvor olúpeme a postrúhame. Zmiešame so sójovou omáčkou, citrónovou šťavou, olejom a soľou. Zmesou potrieme rybu.Marinujeme cca 30min. Citrón prekrojíme a polovicu odšťavíme. Druhu polku citróna pokrájame na ozdobu. Na varenie v pare použijeme parný hrniec alebo ako ja obyčajný parák (taký čo sa paria knedle). Do hrnca nalejeme cca 3-4 cm vody, položíme parák a na parák keď zovrie voda položíme marinovaného lososa ktorého polejeme zvyškom cit. šťavy. Lososa paríme cca 7 minút. Hotovú rybu ozdobíme nakrájanou cibuľkou a kolieskami citróna. Podávame s varenými zemiakmi alebo s tým čo máte k rybe radi:)))

10 komentárov:

  1. mnam mnam Andrejka, rybka je moje naj naj naj, velmi chutne si ju pripravila (sice som ju neochutnala, ale pripada mi tak :))! a obdivujem tvoje foto, ja som priam zatazena na foto citrusov a tebe sa fotka citronika podarila majstrovsky!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Maťka :) bol fakt výýýborný:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Evka tiež mám ryby moc rada a tento jednoduchý receptík len vyzdvihol prirodzenú úúúúžasnú chuť lososa.:) A ďakujem za kladný kometárik k foto moc ma to teší :) Naozaj som moc rada ak niekomu mojimi fotkami zdvihnem náladu:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ..juj veru vyzerá to úžasne ... Gabika(nogate)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ...Gabika a aké dobré :) Ďakujem:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. lososa úplne zboznujem a tvoja príprava tejto rybky sa mi velmi lúbi..pa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Slávka vyskúšaj v rámci tvojej diéty je fakt moc chutný:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ...veru bolo Kinga aj mojim dievčatám moc chutil:)

    OdpovedaťOdstrániť