streda 15. júna 2011

Čerešňovo - kokosový clafoutis


,,Brutálne dobrý dezert ktorý sa je sám" to bola veta môjho manžela, mimochodom on na dezerty a iné sladkosti nie je:) Ja len dodám že tento dezertík je nielen výborný , ale aj úúúúžasne jednoduchý. Receptík mám z tejto vynikajúcej stránky. Upravila som si ho len minimálne tj. podľa momentálnej dostupnosti ingrediencií:)

Budeme potrebovať:
3 vajcia
1/2 H kryštálového cukru
2/3 H polohrubej múky
1/4 H roztopeného masla
250 ml kokosového mlieka
200 ml šľahačky ( ja som mala len 30 %-nú)
2 - 3 hrste čerešní aj s kôstkami

Postup:
1. Rúru vyhrejeme na 160 -180 stupňov

2. Vajcia a cukor spolu vyšľaháme do peny.
3.  Do vaječnej peny pridáme múku a roztopené maslo.DOBRú CHU´T
4. Postupne do zmesi zamiešame kokosové mlieko a šľahačku.
5. Rozdelíme do formičiek a na cesto pohádžeme  čerešne.
6. Dáme piecť do vyhriatej rúry na cca 25 -30 min.
Cesto sa pri pečení nafúkne , ale po vybratí s rúry spľasne. Nie je to klasický koláč, má takú pudingovejšiu konzistenciu. Je lepšie keď sa pečie vo formičkách priamo na servírovanie , ako v jednej veľkej forme potom je problém pri vyberaní z formy a následnom servírovaní. Clafoutis je lepší (chutnejší) teplý alebo vlažný. No nič sa nestane ani studenému len cestíčko nebude nadýchané , skôr tuhé:)

DOBRÚ CHUŤ :)

14 komentárov:

  1. Ajka,to vyzerá fantasticky, mňááám.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ...Ivanka ďakujem , veru je fantastický:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mnam krasne kolaciky..aj zapekacie misticky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No vyzera to tak, ze by som mala kupit male zapekacie misticky aby som mohla aj ja robit taketo dobroty :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jooj,to si veru viem predstavit,ze toto sa je samo,Andrejka:)krasne fotecky,krasny dezertik:)..a kde si prosim ta zohnala tie keramicke misticky?..ja som ich u nas v Nitre zhanala veeeelmo dlho,a nenasla som..ani na nete:(tak som si ich nakoniec priniesla az z Holandska:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. jeminenky, podobny som robila ale bez kokosoveho mlieka tak toto musi chutit fantasticky, Ajkaaaaaaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Veru Ľudmilka kúp, mištičky sú fajn. Ja osobne mám rada keď sa to takto jednotlivo podáva:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Maťka prvý krát som clfoutis robila podľa teba z MMB a bolo úúúžasné , keď som objavila tento kokosový variant nebolo o čom...Ďakujem za pochvalu:)...a mištičky som si kúpila pred tromi rokmi v Trenčíne:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Slávka variantov na clafoutis je veľa a podľa mňa všetky dobré:) však skús niekedy s týmto kokosovým mliekom :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. kráááásny a zaujímavý recept ... práve hľadám nejaké recepty z čerešní, toto je horúci kandidát na zajtrajšiu maškrtku ku kávičke pre návštevu :))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Jani budem rada ak vyskúšaš je výborný:) ...tiež asi zajtra zrobím niečo čerešňové:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Moc pěkně to vypadá! Už jsem se zmiňovala jinde, že příroda se nám umí postarat o spoustu nápadů v kuchyni. Jahody, třešně, potom meruňky, broskve, stále je co péct a zkoušet a přitom , díky ovoci, je výsledek pokaždé jiný, neokoukaný!

    OdpovedaťOdstrániť
  13. ...presne tak Hani s ovocím sa dá náááádherne inprovizovať:) Ďakujem za pochvalu:)

    OdpovedaťOdstrániť